Οι απόψεις για την μουσική του Πόντου και το κατά πόσο αυτή πρέπει να μείνει αναλλοίωτη μέσα στους αιώνες, καθώς και το κατά πόσο μπορούν οι νέες γενιές να πειραματιστούν με αυτήν, διίστανται, καθώς οι υπέρμαχοι της παλιάς σχολής "πολεμούν" τους νέους που αναζητούν νέα μουσικά μονοπάτια.
Τραγούδια που πολλοί θεωρούμε κλασικά ποντιακά, όπως το Τσάμπαση, δεν είναι παρά γεννήματα της σύγχρονης ποντιακής μουσικής.
Τελικά που σταματά η παράδοση και που ξεκινά η γένεση νέων μουσικών; Και ποιες είναι οι λεπτές εκείνες ισορροπίες που πρέπει (;), να τηρούνται, ώστε το αποτέλεσμα να χαραχθεί στη μουσική συνείδηση του κόσμου ως κομμάτι παραδοσιακό.
Εμείς σας παραθέτουμε άρθρο του Παύλου Τσακαλίδη για την παραδοσιακή μουσική του Πόντου στη σύγχρονη εποχή, στην εφημερίδα Εύξεινος Πόντος τον Ιανουάριου του 2001, που βρήκαμε δημοσιευμένο στο trapezouna.com. Σας το παραθέτουμε αυτούσιο.
Τα συμπεράσματα δικά σας και περιμένουμε τα σχόλιά σας...
Τραγούδια που πολλοί θεωρούμε κλασικά ποντιακά, όπως το Τσάμπαση, δεν είναι παρά γεννήματα της σύγχρονης ποντιακής μουσικής.
Τελικά που σταματά η παράδοση και που ξεκινά η γένεση νέων μουσικών; Και ποιες είναι οι λεπτές εκείνες ισορροπίες που πρέπει (;), να τηρούνται, ώστε το αποτέλεσμα να χαραχθεί στη μουσική συνείδηση του κόσμου ως κομμάτι παραδοσιακό.
Εμείς σας παραθέτουμε άρθρο του Παύλου Τσακαλίδη για την παραδοσιακή μουσική του Πόντου στη σύγχρονη εποχή, στην εφημερίδα Εύξεινος Πόντος τον Ιανουάριου του 2001, που βρήκαμε δημοσιευμένο στο trapezouna.com. Σας το παραθέτουμε αυτούσιο.
Τα συμπεράσματα δικά σας και περιμένουμε τα σχόλιά σας...